به سوی مقصد
بسیار مفتخرم که وقت گر انبهای خود راصرف آمدن به کلبه ی من نمودیدامید وارم که سفره ی پرباری برای شماگسترده باشم که بدون توشه ازکلبه ام خارج نشویدموفق وکامیا ب باشید.
چهار شنبه 1 تير 1390برچسب:, :: 22:24 ::  نويسنده : رضا
باعرض سلام وپوزش از شما بزرگواران وسروران گرامی ازاینکه درپیگیری مطالب وبلاگ وقفه ای ایجادشد عذرمیخواهم به خواست خدادراولین فر صت درخدمت شماعزیزا ن خواهم بود موفق با شید
چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:نبوت, :: 9:5 ::  نويسنده : رضا
نبوت[] خداوند متعال جهت هدایت انسانها از اول خلقت بشر ت زمان حضرت محمد(ص)پیامبرا نی مبعوث کرد که روشنگر راه بشریت بودندطبق عقا ید ما مسلمانان یکصدو بیست وچهارهزارپیامبر مر سل ونامرسل بوده که اولین آنهاحضرت آدم(ع) و آ خرین آنها وختم رسل حضرت محمد(ص)میباشد مرسل: پیامبرانی که از طرف خداوند مبعوت شد ه اند. نامرسل: کسانی که از طرف پیامبران الهی به بلاد ودیاردیگرجهت تبلیغ آیین آنان فرستاده می شدند درمیان پیامبران الهی عده ای بودند که به نام اولوالعزم شناخته میشوند از بابت اینکه چه پیامبرانی اولوالعزم بوده اند میان مفسران اختلاف است .اولوالعزم به معنی دارای اراده ی استوار بعضی ازعلمای دینی گفته اند تمام پیامبران دارای چنین اوصافی بوده اند وهمه ی پیامبران اولو العزم میباشند برخی حضرت نوح،حضرت ابراهیم، حضرت عیسی، حضرت موسی (ع) را به خاطر پایداری و ا یستاد گی های بیشترشان نسبت به پیامبران دیگر اولو العزم میدانند.وبرخی همین انبیارابه خاطرآورد ن شریعت جدید اولوالعز م میدانند درمجموع۱-حضرت نوح ۲-حضرت ابرا هیم ۳-حضرت موسی ۴-حضرت عیسی ۵-حضرت محمد صلوات الله علیهم اجمعین را پیامبران اولو ا لعزم دانسته اند.اولین آنها حضرت آدم(ع) وآخرین پیامبر وختم رسل حضرت محمد(ص) میباشند که بارحلت حضرتش پرونده ی بعثت پیامبران بسته شد .درود برتمام پیامبران الهی که به انسانها راه چگونه زیستن راه آزادگی، اخلاق وصراط مستقیم را آموختند باسختی وآزرده شدن ورنج کشیدن خود راه درست رابرای ما همو ارکردند افسوس که بعضی ازماانسانهازحمات آنان راضایع نموده ودر منجلاب فساد،ظلم،وپیرو ی از هوای نفس غوطه ورشدیم.خداوند رحمت خودراشامل حال انسانها یی کند که بارفتارومنش صحیح راه انبیا را ادامه میدهند وبه عالم هستی نورانیت بخشیده والگو و نمونه جامعه انسانی و اسلامی هستند.خداوند همه ما راهدایت کند.
چهار شنبه 18 اسفند 1389برچسب:عدل, :: 9:44 ::  نويسنده : رضا
عدل: عادل بودن یکی از صفات خداوند است عدل بدین معنی که اگر ازهر فرد عملی سرزد مطانق عمل اوبا اوبر خورد نمو دن دربرابر کارشایسته پا داش دادن ودربرابر کار زشت کیفر دادن این اصل یکی ازمسلمات دین اسلا م ومکتب تشیع است چو ن اگر این اصل نبود خوب وبدازهم تشخیص داده نمیشدند وهرکس هر کا ری میکرد سرانجامش مشخص نبودواین ازعقل به دوربود نمونه اش در دنیا موجوداست اگر کسی برخلاف عرف اجتماعی کار زشتی ازاو سر زد کیفر نبیند ودر برابر کار شایسته ای که انجام میدهد مزدو پاداش نگیرد شیرازه ی نطام اجتماعی ازهم پا شیده خواهد شد.عدالت یکی ازاصول انکار ناپذیر دین اسلام است همان طور که درقرآن مجید آورد ه شده هر کس به اندازه ی ذره ای کار خوب یابد کند پاداش وکیفر آن را خواهد دید.این اصل جزو اعتقادات اهل تشیع است وبرادران اهل تسنن دراصول دین از کنار آن گذ شته اندپس عادل بودن از صفات خداوند است واین ازاصول اعتقادی مامی با شد.
دو شنبه 16 اسفند 1389برچسب:, :: 20:34 ::  نويسنده : رضا
اثبات توحید: کل نظام هستی برروی محاسبه ی دقیق بنا شده برروی هر یک ازموجودات عالم انگشت میگذاری همه مبدأ ومقصدی دارند بعنوا ن مثال درخت: شکوفه میکند وتبدیل به جوانه و میوه شده واز آن مو جو دات دیگر استفاده میکنند یاخلقت انسان:تمام اعضا وجوارح او کار معینی انجا م میدهند مغز،قلب، اندامهای دیگر دراثبات هد فدار بودن خلقت انسان فقط یک مسئله را عرض میکنم یک انسان مشغو ل خوردن غذااست غذا را میجود ومیلعد و وارد معد ه وکبد وروده ی او شده موادی که لازم است جدب خون وبدن انسان میشود ومواد زاید آن دفع میگردد و این کار هزاران بار در طول عمر تکرار میشودآیا عقل سلیم قبول میکند که این کارها بیهوده باشد! یا اینکه خالق توانا ومدبر این امورراهدایت میکند اگر درهمه ی موجودات عالم هستی تفکر کنیم همه بانظم وهدفی خاص حرکت میکنند و این مسئله نشان میدهد که کل نظام هستی مبدأ ومقصد ی دارد که درمورد انسان مقصد همان معاد است که درجای خودش به آن میپردازیم.
دو شنبه 16 اسفند 1389برچسب:, :: 19:47 ::  نويسنده : رضا
اسلام وچند گانه پرستی: درسه گانه پرستی مانند مسیحیت،دوگانه پرستی ما نند زرتشتیان و....اسلام می گوید اگرماقائل به دو خداوسه خداباشیم اگر قد رت این خداها یکی نباشد درنهایت خدایی که قدر تش بیش تر باشد برخدایا ن دیگر غلبه خواهد کرد ومسئله دیگر اینکه ازنظر قدرت و توانایی باهم برا بر باشند دراین صورت نیاز ی به خدایان باقدرت برابر نیست وخدای توانای واحد قادر مخلو قات رااداره میکندوعقل وعلم چند گا نه پرستی را ردمیکند.
دو شنبه 16 اسفند 1389برچسب:, :: 18:59 ::  نويسنده : رضا
اسلام ومادیگراها: مادیگر اها ازقبیل کمونیست ها، ماتریالیست ها،و....براین عقیده که خالق هستی ماده است وجهان هستی بصورت تصادفی بوجود آمده است اولا"اگر مافر ض رابراین بگذاریم که اتم که همان ماده ی اولیه است خالق باشد خودتوان آنراندارد که تبد یل به اتم های دیگر و عنصروسلول و...گرددواگر چنین چیزی هم میشد تنها تبدیل اتم به اتم های دیگروعنصروسلول ویک موجود آنقدرزمان میبرد که علم ریاضی عاجز از محاسبه آن است چه رسد به خلقت کل موجودات در ثانی ماده جرم است وجا اشغال میکند وچیزی که جا اشغال کند ومحدود شود نمی تواند خالق با شد چون خالق هستی در جاومکان وزمان نمی گنجد.درمورد تصادفی بو دن جهان آفرینش هم اگر ما حروف الفبا را از ارتفا ع سه متری رها کنیم امکا ن اینکه یک جمله درست شود اگربعید نباشدبسیار ضعیف است تا اینکه چند سطرویک مطلب درست شود چگو نه ممکن است کل جهان هستی بدون خا لق ومدیرت بصورت تصا دفی وخود بخود بوجود آ مده باشد نظم جهان هستی نشان میدهد که هدفدار خلق شده است وبه سوی مقصدی خاص در حرکت است واین مسئله نشان دهنده خا لقی حکیم ودانامیباشد.
شنبه 23 بهمن 1389برچسب:, :: 22:24 ::  نويسنده : رضا
توحید: یعنی خدا یکی است [لااله الی الله) ومبدأ ونظام هستی به وسیله ی خدای واحد ویکتااداره میشود اواحاطه به تمام موجودات عالم هستی دارد بی همتا وبی مانند است. دربرابر دین اسلام مخصوصا"مکتب پر بار تشییع چندین فرقه قرار دا رند.کافران،مانند کمونیست ها،مارکسیست ها،وغیره. مشرکین مانند بت پرستان، گاوپرستان، و.......اهل کتاب ودوگانه و سه گانه پرستان و.....در بحث توحید دیدگاه مکتب تشیع ودین اسلام رادر برابر اینگونه مکاتب به عرض خواهیم رساند.
شنبه 23 بهمن 1389برچسب:, :: 21:52 ::  نويسنده : رضا
باهم مسایل اعتقادی اسلام رابررسی میکنیم تا ببینم ما که خودرا مسلما ن دانسته وخواهان پیاده شدن احکام واعتقادات اسلامی درجامعه هستیم تاچه اندازه اطلاعات راجع به این احکام واعتقادات داریم ازشما سر وران گرامی تقاضا میکنم هر فرد تااین تار یخ بامطالبی که بیان میشود آشنانبود باخواندن آن به افرادی که آگاهی ندارند بیان کنند تاسطح فکری جامعه بیشترشود برای ما که مسلمانیم وادعای سر دمداری حکومت اسلامی راداریم مایه ی ننگ است که مسایل اعتقادی خود راندانیم . موارد زیربنایی اعتقادی اصول دین: ا- تو حید ۲-نبوت ۳-معاد که به این سه اصل برادران اهل تسنن اعتقاددارند .اصول مذهب که اهل تشییع که اکثریت جامعه ی ایران را تشکیل میدهند به آن اعتقاددارند.۱-توحید ۲-عدل ۳-نبوت ۴-امامت ۵- معاد. فروع دین از دیدگاه تشییع ۱-نماز ۲-روزه ۳- خمس ۴ -زکات ۵ - حج ۶-جهاد ۷-امر به معروف ۸-نهی از منکر ۹- تولی ۱۰-تبری. انشاءالله راجع به اعتقادات یاد شده در مطالب بعدی به صورت مشروح وگسترده بحث خواهیم کرد که احیانا" افرادی که از این اعتقادات ناآگاهند مخصو صا" قشر جوان که آینده سازان جامعه ی ما از مبا نی اعتقادی مکتب پربار تشیع که برتارک مکاتب جهان مانند خورشید می درخشد آگاه شوند.در ضمن درقسمت نظرات پاسخگوی هر دیدگاه ومکتبی که به مبانی اعتقا دی آنان ایراداتی گرفته شود حواهم بود.
شنبه 23 بهمن 1389برچسب:, :: 20:55 ::  نويسنده : رضا
درباره ی دورکن خواسته های خودیعنی استقلال و آزادی مقداری بررسی کر دیم. هم اکنون واردرکن سوم واصلی جامعه یعنی حکومت(جمهوری) اسلا می میشویم. اکثریت قاطع مردم ایران از اول انقلاب تاکنون خواهان اجرای احکام اسلام درجامعه می باشند باهم منصفانه بررسی کنیم جامعه و مسئولان تاچه اندازه خود رامقید به اجرای احکام اسلام نموده اند بدون شک باید عرض کنم بعضی از افراد جامعه ومسئولین به احکام اسلام عمل ننموده ونمی نمایند که هیچ بلکه با عملکرد های غلط لطمه به دین اسلام زده و می ز نندکه باید دررفتارخود تجد ید نظر نمایند مردم ازبدو انقلاب تاکنون بانثار خون پاک صدها هزار شهید خو اهان اجرای احکام اسلام می باشند وبابعضی ازبد نه ی فاسد جامعه ومسئو لین دست اخوت نداده اند وهرکس درهر پست،مقام وموقعیتی که باشد بداند اگربرخلاف خواست اکثر یت جامعه حرکت کند طرد شده است وبه حول وقوه ی الهی از اکثریت جامعه تودهنی محکمی خواهد خورد که طومار هستی اش برباد خواهد رفت.
شنبه 16 بهمن 1389برچسب:, :: 20:56 ::  نويسنده : رضا
إستقلال فرهنگی :طرف صحبت بنده مسئولان وچا معه میباشند من نیز یکی ازافراد جامعه میباشم. بدون تعارف بگویم جامعه ومسئولان وظایف متقابل نسبت به یکدیگررا انجام نمی دهند. چراجا معه ودولت آینه ی تمام نمای یکدیگر نیستند زشتی ها وزیبایی ها در آینه نمایان است اگرهر کد ام ایراد وقصوری داشته باشدباید دردرجه ی اول مشفقانه به یکدیگر تذ کر داده وارشاد نمایند چرا بعضی از افرادجامعه جر أت وشهامت لازم راندارند که خواسته های خود و یا کوتا هی های یک مسئول را به صورت محترمانه به او گوشزد نماید.یایک مسئول اگراشتباه وکوتا هی از اوسرزد با جامعه خاضعانه برخورد کرده و از اشتباه خود پوزش بخو اهد اگرهمه خودرا طوری به بارآورده وخودسازی نماییم که دربرابر اشتباها ت وکوتاهی ها صادقانه اعتراف نموده وپوزش بخواهیم خیلی ازبا هنجا ریهای موجود ازبین می ر ود مگرمامسلمان نیستیم ونسبت به یکدیگر وظیفه ی امر به معروف ونهی از منکر نداریم؟ چرانسبت به هم بی تفاوت شده ایم همین بی تفاوتی ها بود که هم در بین جامعه هم دربین مسئولین افراد نابا ب و فاسد بوچود آورد که عملکرد آنان لطماتی به بنیان آرمانهای ما وکل جامعه زد که باید سالها رنج ومشقت کشید تا جبرا ن شود باید بی تفاوت نبود. بی تفاوتی مساوی است باعمل نکردن به امر به معروف ونهی از منکر که پیامد آن لطمات جبرا ن ناپذیری به بار خواهد آ ورد.
درباره وبلاگ

منت نهاده مراازراهنمایی ها ونظرات خود بی نصیب نگذارید چون نطرا ت شماست که مرابه سو ی تکامل وبهتر ارائه کردن مطالب هدایت میکند سر فرازباشید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان به سوی مقصد و آدرس mr11su7.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 465
بازدید کل : 20165
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1