به سوی مقصد
بسیار مفتخرم که وقت گر انبهای خود راصرف آمدن به کلبه ی من نمودیدامید وارم که سفره ی پرباری برای شماگسترده باشم که بدون توشه ازکلبه ام خارج نشویدموفق وکامیا ب باشید.
جمعه 24 خرداد 1392برچسب:اعیاد شعبانیه, :: 3:15 ::  نويسنده : رضا
اعیادشعبانیه راخدمت شماعزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده وبرای همگی شماایامی مملو از شادی وسرورخواستارم.
جمعه 24 خرداد 1392برچسب:اعیاد شعبانیه, :: 3:15 ::  نويسنده : رضا
اعیادشعبانیه راخدمت شماعزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده وبرای همگی شماایامی مملو از شادی وسرورخواستارم.
پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:نهی ازمنکر, :: 13:37 ::  نويسنده : رضا
اصل هشتم فروع دین نهی ازمنکراست یعنی باز داشتن ازکارهای زشت یا به عبارتی بازداشتن ازگنا ه اگردرجامعه اسلامی گناهی ازکسی سربزند بر همه واجب است که اورا ازمرتکب شدن به کار زشت بازدارند واین بازدار ندگی ونهی کردن مانند امربه معروف دارای مرا حل نصیحت مشفقانه و دلسوزانه است اگراحتمال داده شودبانصیحت کار زشت خودراترک میکند با یداوراچندین بارنصیحت کنداگر اثرنکند بااوباید با صورت عبوس برخوردکرد ودرنهایت اگرنتیجه ندادبااو قطع ارتباط کردالبته مرا حل بعدی دیگری داردکه باید آلات وابزاری که باآن عمل حرام انجام مید هد ازبین بردومراحل دیگر که مربوط ودرصلاحیت افراد عادی نیست.نهی نمودن مرتکبین به اعمال زشت وظیفه ی همه است امربه معروف ونهی از منکر باعث پویایی و سلا مت جامعه میشودمثل دین ودنیا وجامعه مانند کشتی وسرنشینان آن است اگرچنانچه سرنشینا ن یک کشتی درنگهداری آن کوشابوده وبه تخریب آن دست نزنند ودیگران را هم سفارش به انجام وظایفشان کنند کشتی به سلامت به مقصد خواهد رسید ودرصورت عمل نکر دن نتیجه اش دیربه مقصدرسیدن ویاغرق شد ن کشتی است مانباید نسبت به اعمال ورفتار دیگران درجامعه ی اسلا می بی تفاوت باشیم این دستورخداوند است درصو رت قصورنتیجه اش دامن گیرخودمان دردنیا وآخرت خواهدشد.
پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:نهی ازمنکر, :: 13:37 ::  نويسنده : رضا
اصل هشتم فروع دین نهی ازمنکراست یعنی باز داشتن ازکارهای زشت یا به عبارتی بازداشتن ازگنا ه اگردرجامعه اسلامی گناهی ازکسی سربزند بر همه واجب است که اورا ازمرتکب شدن به کار زشت بازدارند واین بازدار ندگی ونهی کردن مانند امربه معروف دارای مرا حل نصیحت مشفقانه و دلسوزانه است اگراحتمال داده شودبانصیحت کار زشت خودراترک میکند با یداوراچندین بارنصیحت کنداگر اثرنکند بااوباید با صورت عبوس برخوردکرد ودرنهایت اگرنتیجه ندادبااو قطع ارتباط کردالبته مرا حل بعدی دیگری داردکه باید آلات وابزاری که باآن عمل حرام انجام مید هد ازبین بردومراحل دیگر که مربوط ودرصلاحیت افراد عادی نیست.نهی نمودن مرتکبین به اعمال زشت وظیفه ی همه است امربه معروف ونهی از منکر باعث پویایی و سلا مت جامعه میشودمثل دین ودنیا وجامعه مانند کشتی وسرنشینان آن است اگرچنانچه سرنشینا ن یک کشتی درنگهداری آن کوشابوده وبه تخریب آن دست نزنند ودیگران را هم سفارش به انجام وظایفشان کنند کشتی به سلامت به مقصد خواهد رسید ودرصورت عمل نکر دن نتیجه اش دیربه مقصدرسیدن ویاغرق شد ن کشتی است مانباید نسبت به اعمال ورفتار دیگران درجامعه ی اسلا می بی تفاوت باشیم این دستورخداوند است درصو رت قصورنتیجه اش دامن گیرخودمان دردنیا وآخرت خواهدشد.
پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:ترک امربه معروف و غضب الهی, :: 11:55 ::  نويسنده : رضا
خداوندسفارش زیادی در رابطه ی امربه معروف نموده ودرقرآن کتاب آسمانی مادرموردی داستان قومی راآورده که غرق درنعمات الهی بوده اند ولی براثربی تفاوتی وبه توجهی امربه معروف به یکدیگرآن قوم مورد غضب خداوند قرارگرفته وازآنهاجزنامی باقی نما نده داستانهای قرآنی تذ کراتی به ماست متأسفانه درجامعه ی ماامربه معرو ف بسیارکم رنگ شده و براثرهمین بی تفاوتی ها ست که جامعه روزبروزبا معنویات فاصله میگیرد و به طورقطع ویقین کسا نی که دراین امرکوتاهی وقصورنمایند بازخواست خواهند شد چون امربه معروف موزبقاومستحکم ترشدن جامعه اسلامی است وترک آن موردغضب الهی ودرهم ریختن نظم وشیرازه ی جامعه خواهد شد.
پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:مراحل امربه معروف, :: 11:13 ::  نويسنده : رضا
امربه معروف یعنی دستو ریاترغیب به کارهای نیک وانجام کارهای واجب ما نسبت به هم وظیفه و مسئولیت داریم که درانجا م کارهای نیک درجامعه همدیگر راسفارش کنیم ویااگرفردی واجبات احکا م دینی خودراانجام ندهد اوراواداربه انجام وظا یفش نمائیم امربه معرو ف درانجام واجبات مرا حلی دارد که به ترتیب به عرض میرسد دردرجه ی اول کسی راکه واجبی راترک نموده مشفقانه و بادلسوزی تاچندبارتذکر داده که عمل واجب ترک شده اش راانجام دهداگر تأثیرنکردباصورت عبوس بااوبرخوردنماییم این مرحله هم اگربی تأثیربود بااوقطع رابطه نماییم.
پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:امربه معروف,نظارت بر اعمال همدیگر, :: 10:1 ::  نويسنده : رضا
۱- اصل هفتم فروع دین امر به معروف است این این مسئله یک اصل نظار تی مسلمانان ازنظرمکتب تشیع است مسلمین نمی توانند نسبت به اعمال هم بی تفاوت باشند باید همدیگررانسبت به احکام دین ترغیب نمایند دراین رابطه دواصل امربه معرو ف ونهی ازمنکرمارامو ظف به مراقبت ازاعمال همدیگرمیکند که ما به تر تیب اول به امربه معروف میپردازیم.
پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:جهاد,مطمئنه,لوامه,اماره,, :: 1:43 ::  نويسنده : رضا
۴-دین مبین اسلام بخاطر این مسئله دستوربه مبارز ه ی بانفس وجهاد اکبر دا ده است که سرنوشت دنیوی واخروی انسان ها بستگی به آن دارد درمبارز ه ی بانفس مردم به سه گروه تقسیم میشوند:

ادامه مطلب ...
سه شنبه 29 آبان 1391برچسب:جهاد, :: 23:59 ::  نويسنده : رضا
۳-جهاددرونی وداخلی که آن راجهاد اکبر دانسته اند مبارزه ی بانفس وایستا دگی درمقابل خواسته ها ی غیرمشروع وغیرعفلی دل است. دروجودهرانسا ن دو نیرووجودکه یکی او رابه کارهای نیک ترغیب میکند ودیگری به کارهای زشت وبد این دونیروتاآجر عمر باهم درجدالند اگر جهاد خارجی گاهی امکا ن دار داتفاق بیفتدولی جهاددا خلی ودرونی همیشه وجو دداردوتا هر انسان زنده است این کشاکش وجود داردبه خا طرهمین است که جهاددر ونی راجهاداکبر نامیده اند درجهاددرونی افرادبه سه گروه تقسیم میشو ند که درادامه تقدیم خواهد شد.
دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:جهاد, :: 23:15 ::  نويسنده : رضا
جهاد۲-درمسئله ی جهاد دین اسلام تأکید بسیاری برحراست ازحدودمملکت نموده بخاطرهمین مورد دستورداده اگردشمنان تجاوزبه کشوراسلامی نمودند برمردوزن واجب است که دفاع نمایندچون حفط مملکت ازاهم واجبا ت است اگرهمه درمفابل دشمن ایستادگی کنند احتمال پیشروی دشمن بسیارکم میشودودرجهاد هجومی هم که مردان شرکت دارند هدف سرکو ب تجاوز دشمن است جها دجنبه بازدارندگی ازتجاوز دارد بجاطرهمین اصل دین اسلام افرادرابه اسب سواری وتیراندازی ترغیب نموده ودرحال حاضرهم آشنایی باتیراندازی اسلحه های هرزمان دین اسلام دین صلح، رأفت ومهربانی است وخشونت وتجاوزبادستورا ت دین ماسازگاری ندارد به جاطرهمین موارداست دین ما فرموده باکسانی که مشغول جنگ باشمایند اگرچنانچه خودشان را تسلیم نمودند یابه اسارت درآمدند کسی حق تعدی به آنهاراندارد واسراباید از تمام امکانات حیاتی مانند آب وغذاودرمان ودیگر امکانات برخوردارشوند دین اسلام دستوررأفت با دشمنان داده به خاطر همین احکام است که روز بروز به مریدان دین اسلام بخصوص مکتب تشیع افزوده میشود.
دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:جهاد, :: 1:8 ::  نويسنده : رضا
جهاد۱-جهادبردونوع است جهادخارجی وجهاددرونی وداخلی جهادخارجی بر دونوع است دفاعی وهجومی جهاددفاعی جهادی است که دشمنان ازخارج به قلمرواسلامی یامملگت اسلامی تجاوز نمایند دراین صورت برمرد وزن مسلمان واجب است که به هرطریق ممکن دفا ع نمایندوبادشمن متجاوز به ستیز برخیزندجهادهجو می جهادی است که مصا لح وحدودمملکت اسلامی موردتجاوز قرارگرفته یا خطرتجاوزدشمنان وجود دارد دراین صورت فقط بر مردان واجب است که به دشمن هجوم برده و آنها راواداربه عقب نشینی کنند .
دو شنبه 28 آبان 1391برچسب:فروع دین, :: 23:53 ::  نويسنده : رضا
درگذشته به پنج اصل از فروع دین نماز،روزه، خمس،زکوة وحج پردا ختیم در مطلب بعدی به اصل ششم ازفروع دین "جهاد"خواهیم پرداخت.
پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:یارانه, معاش, :: 20:44 ::  نويسنده : رضا
۲-قبل ازاینکه به روند فعلی اززمان پرداخت یا رانه تاحالابپردازیم مقدا ری به شروع طرح پردا خت یارانه وتکمیل پرسشنامه ووعده ووعید های بعد از آن میپردازیم که دچارتناقضاتی گشت وباروند پرداخت فعلی یارا نه هم خوانی ندارد میپردازیم.
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:قضاوت,مسلمانی باعمل, :: 4:33 ::  نويسنده : رضا
تاکنون پنج رکن ازارکان ده گانه فروع دین را که شامل نماز،روزه،خمس، زکوة وخج است رابه صور ت مختصر به عرض رساندم خداوکیلی ما که خود را مسلمان میدانیم ودر جامعه ی اسلامی زند گی میکنیم چند درصد به اعمال اعتقادی پای بندیم ؟برای بعضی ازماها مایه ی ننگ نیست که فبله را نمیشباسیم وباروزه بیگا نه ایم،حقوق نیازمندان جامعه رادرباب خمس و زکوة میخوریم ویک پارچ آب هم ازبالاش سر می کشیم،ودر مورد جج هم به خاطر اسم عوض کرد ن وزیرپوشش جاجی بود ن منافع بیشتری بدست آ وردن وشکم خودرا گنده کردن ودیگرموارد البته همان اول گفتم بعضی از ماها ولی بفیه ی ماهم باید بدانیم که اگر در برابر اعمال این مسلمان نماها بی تفاوت باشیم وبه خاطر عمل نکردن به امر به معروف ونهی ازمنکرکه به خواست خدادرمطالب بعدی به آن خواهیم پردا خت درپیشگاه خدا مسئو لیم وهمه چه ازافرادعاد ی اجتماع وچه ازمسئولین نظام بایدبدانیم تنهایدک کشیدن اسم مسلمان کافی نیست اسلام عمل میخواهد.
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:حج,باقیاة الصالحات, :: 3:48 ::  نويسنده : رضا
۳-حج براثر استطاعت ها یی است که بر یک فرد مسلمان واجب میگردد اگربه این حد رسید جج رفتن حق اوست ولی کار های دیگری وجود دارد که تواب آن اگربیشتراز حج نباشد کمتر نیست مانند دست گیری وبازکردن گره افرادنیازمند باشخصیت، متدین،وآبروداری که بهر دلیل نیاز به مساعدت دار ند،یاجوانهایی که ازدواج برآنهاواجب شده وبراثر گرفتاریهایی که برجامعه ماوجوددارد نیروی کاردار ند ولی توان تشکیل زند گی ندارنداگرازدواج هم نکنند امکان دارد به انحرا ف کشیده شوند کسی که مستطیع وواجب الحح است به جج برود بهتر است یاباعث تشکیل زند گی دوجوان که به انحرا ف کشیده نشوند واز آنا ن فرزندان صالحی بوجود آید که نسل سالم آینده را تشکیل دهند؟بی شک این عمل باقیاة الصالحا تی خواهد بود که سالها ی سال پس از مرگ و شا ید تاقیامت هم برای باعث و بانی این عمل خیرباقی بماند خداوند دیده بابصیر ت به ما عطاکند که بااهم ومهم کردن اعمال بهتر وخداپسندانه بودن آن را انجام دهیم.
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:حج, :: 13:42 ::  نويسنده : رضا
حج ۲- حج یکی ازبزرگتر اعمال عبادی اسلام است درمراسم حج ازسراسر جهان باتمام نژادها ورنگ هاگردهم می آیند داراو فقیر یکسان است حج شمه ای ازقیامت است بااین تفاوت که درقیامت راه بازگشتی وجود ندارد ولی درحج راه بازگشت و خودسازی وجوددارد در اعمالی که انجام میدهند تمام شیطانهای نفس رااز خودمیرانندوراههای عبود یت وبندگی خالص رابرای خود هموار میکنند.
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:حج, :: 13:15 ::  نويسنده : رضا
پنجمین اصل از فروع دین ماحج وزیارت خانه خداو اعمالیست که درآنجا بجا می آورندکه تحت شرا یطی درطول عمریکباروا جب میشودشرایط مستطیع وواجب الحج بود ن دررساله های توضیح المسایل آیات عظام آورد ه شده وبنده یکی ازشرا یط راکه ازاهمیت برخوردا راست به عرض شما می رسانم واجب الحج کسی است که تمام هزینه های سفرحج تمتع راداشته با شدوعلاوه بر آن مخارج خانواده وکسانی که نان خوراوهستندتابرگشت از حج تأمین نماید وپس از بازگشت هم کاریادرآمدی داشته باشد که بتواند مخا رج زندگی خودراتأمین نما ید.
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:عرض تسلیت, :: 1:49 ::  نويسنده : رضا
مسجد کوفه ببین قصد سفرکرد علی،بادلی خون زتو هم قطع نظرکردعلی، مسجد کوفه مگر مسجدالا قصایی تو، که زمحراب تو تا عرش سفرکرد علی. ضمن گرامیداشت شبهای قدرشهادت امام العارفین والمتقین حضرت علی (ع) راخدمت شمابزرگواران تسلیت عرض میکنم. " التماس دعا "
دو شنبه 15 مرداد 1391برچسب:زکوة, :: 23:33 ::  نويسنده : رضا
زکوة ۴- درمطالب قبلی گفته شد که بنابرمعتقدات دین اسلام اصل برخداما لکی است درمسائل خمس وزکوة چون زمین وتمام موجودات متعلق به خداست این حق برای خداوند باقیست وقتی انسان ازتمام امکاناتی که برایش خلق کرده است استفاده میکندازچیزهایی که بدست می آورد مقدار ی راجهت مصالح اجتما عی مصرف اینطورنباشد که هرچه بدست آورد انبار کند وهمه رابه شکم خود بریزد درآن صورت کسانی که توانایندتواناترشده ونا توانان ضعیف ترمیشوند ودرجامعه شکاف طبقا تی ایجاد میشود واین مسئله برخلاف دیدگاه دین اسلام است.پرداخت خمس وزکوة فاصله ی طبقاتی راازبین میبرد خمس وزکوة ازآن خدا ست اگرمسلمانان به دستورات خداوند درست عمل کنند درجامعه ی اسلامی ناتوان وجودنخوا هد داشت اگرمردم وظا یفشان رانسبت به هم انجام دهند وازدستورات الهی سرپیچی نکنند خیلی ازمعضلات اقتصادی ما حل خواهدولی افسوس که بی اعتقادی نسبت به خدا وحب مال وزراندوز ی دامنگیر بعضی ازمسلما ن نماها وآنانی که به ظاهر خود راشیعه میدانند شده است اسلام عمل میخواهدنه اینکه گذاشتن نام مسلمان وشیعه برخو د!
یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:زکوة, :: 2:50 ::  نويسنده : رضا
زکوة ۳- البته این مطلب راعرض کنم که مراجع عظام تأکید فرموده اند مصرف زکوة باید صرف مخارجی که درآن معصیت وگناه انجام میشود نشود وبه کسی که معصیت آشکارانجام مید هد مانند معتاد وغیره داده نشود.قابل توجه کسانی که زکوة برآنهاوا جب است وباید ادا نمایند فکرنکنید که زکوة رااز جیب مبارک پرداخت می کنید بلکه زکوة متعلق به خداست مثلا"شماگندم برداشت کرده ای زمینی که محصول داده ازآن کیست چه کسی باقدرت وتوانایی بذرهای کمی که تو پاشیدی به صورت انبو ه به تو عطا کرد همه را خدابه توعنایت کرده پس ازخدا بترس ودستوراورا درپرداخت بندگان نیازمند ش اجراکن وگرنه خشم خدا بنیان کن خواهد بود.
یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:زکوة, :: 2:16 ::  نويسنده : رضا
زکوة ۲- تأکید پرداجت زکوة دردرجه ی اول به اقوام نیازمند به خاطر این است که ریشه کن کردن یا کم کردن محرومیت را ما اول ازنزدیکان خودشرو ع کنیم.

ادامه مطلب ...
یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:زکوة, :: 1:54 ::  نويسنده : رضا
زکوة ۱- مصارف زکوة به مصرف افرادنیازمند جامعه، اماکن مذهبی ما نند مسجدوحسینه،مراکز آموزشی مثل مدرسه وغیره وسایر موارد میرسد ولی دردرجه ی اول تأکید شده به افراد نیازمند جا معه آنهم به صورت اولو یت بندی شده به این صور ت کسی که میخواهد زکو ة بپردازد اول به اقوام نیاز مند، بعدهمسایگان نیاز مند، هم محلی های نیاز مند،همشهریهای نیازمند و.....خاصیت این طبقه و اولویت بندی چیست؟
یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:زکوة, :: 1:28 ::  نويسنده : رضا
زکوة: به چیزهایی که زکو ة تعلق میگیرد عبارتند از گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو، گو سفند. حد نصاب ومقداری که پس از برداشت محصو ل به گندم، جو، خرما، کشمش زکوة تعلق میگیر د حدود۸۵۰کیلو گرم است نصاب ومقدارسایر موارد یاد شده دررساله ی تو ضیح المسایل آیات عظام ومراجع تقلیدآورده شده که جهت اطلاع بیشتر به آنها مراجعه شود همچنین مواردی که زکوة باید در آن امورخرج شود دررسا له مراجع تقلید مفصلا"تو ضیح داده شده است.
یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:یادآوری, :: 1:17 ::  نويسنده : رضا
ازموارد فروع دین به مسائل نماز، روزه وخمس به صورت خلاصه توضیحاتی دادیم درادامه به مسئله ی زکوة میپرداز یم.
شنبه 1 فروردين 0برچسب:زکوة, :: 2:14 ::  نويسنده : رضا
زکوة ۱- حدنصاب ومقدار ی که پس از برداشت محصول به گندم،جو،خر ماوکشمش زکوة تعلق میگیردحدود ۸۵۰کیلوگرم است که یک دهم آن باید به عنوان زکوة پرداخت شود نصاب ومقدارسایر موارد رامیتوانیدمراجعه کنید به رساله ی آیات عظا م ومرجع تقلیدتان امیدوا رم ازآن دسته از مسلمانا ن وشیعیانی نباشیم که از خودمان تقلید کنیم وفقط نام مسلمان وشیعه برما گذاشته شده باشد.
شنبه 1 فروردين 0برچسب:زکوة, :: 2:4 ::  نويسنده : رضا
زکوة: به موازی که ذکر میشود زکوة تعلق میگیرد که عبارتند از گندم،جو،خر ما،کشمش،طلا،نقره،شتر ،گاوو گوسفند مقدارو نصاب موارد یادشده که زکوة به آن تعلق میگیرد در مطلب بعدی به عرض خواهد رسید.
شنبه 1 فروردين 0برچسب:عرض تبریک, :: 1:55 ::  نويسنده : رضا
ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) برشما روزه داران ومریدان آن بزرگوارمبارکباد.
پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:خمس, :: 2:15 ::  نويسنده : رضا
خمس ۳-همانطورکه قبلا "به عرض رسید یک پنجم ازمواردی که ذکرشد سهم سادات وامام(ع)است که بااجازه مراجع تقلید ویا نمایندگان آنان به سادات مستحق وشهریه طلاب دینی ویا مصارفی که آیا ت عظام تشخیص دهند میشود دراول بحث خمس عرض شد که دین اسلام اصل رابرخدامالکی نهاده است چون انسان چیزی از خودندارد چون مبدأ خلقت خود انسان هم بر اثر فعل وانفعالاتی به خداوند توانابرمیگردد پس چون مالک اصلی خداست اوفرموده است چون انسان کوشش می کند وزحمت میکشد چهار پنجم ازسود بدست آمده مال مالک ویک پنجم که حق خداست صرف بندگا ن مستمند یامصارفی که به صلاح جامعه است بر سد پس آنانی که خمس پرداخت میکنند نکند دچار تفاخرشوند یامنتی بر کسی نمایند چون مال ما ل خداست وجزء حقوق افراد مستمند که بهردلیلی توانایی مالی ندارندمی باشد البته بسیارتأکید شده است که خمس وزکوة صر ف مخارج معصیت نشود.
دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:تبریک, :: 4:16 ::  نويسنده : رضا
فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه رهایی از هو اهای نفسانی، ماه خود سازی وازبین بردن خصو صیات منفی ورفتن به سوی کمال انسانی بر خداجویان وارسته گرامی باد.امیدواریم خداوندمتعا ل مارادرتهذیب نفس کمک ویاری فرماید.
چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:بهار, :: 1:17 ::  نويسنده : رضا
فصل بهارروبه اتمام است بهارباتمام قشنگی ها یش چه زود گذشت با شکوفه ها،گلها،سبزه ها وچشمه هاورودهای جو شان وخروشان بهارزود گذشت یامادر غفلت بودیم وازاین آیات الهی خوب بهره برداری نکردیم چنا ن غرق درکارهای روزمر ه شده ایم که حتی خودما ن راهم فراموش کرده ا یم که فلسفه ی خلقت ما چیست، چگونه باید زند گی کنیم، به کجا میرویم ومقصد ماکجاست ماکه انسانیم وخداوند توانایی های زیادی دروجودمانها ده مایع تأسف نیست که اینقدر درغفلت باشیم.بها رماراببخش که بی تفاوت ازکنارت گذشتیم واززیبایی های تو که دردرون آن زبا نهای گویایی برای ماانسا نهاوجودداشت استفاده نکردیم ای بهار بخشش دروجودت موج میزند امید این داریم که غفلت های ماراباطراوت وشادابی خو دخواهی بخشید.
چهار شنبه 2 فروردين 1391برچسب:خمس, :: 9:58 ::  نويسنده : رضا
خمس ۲-دردین اسلام اصل برخدامالکی بنیان نهاده شده همه چیز متعلق به خداوند است و مدبر هستی بنابرمصالح ما انسانهادرعناصر طبیعی ومحصولات وغیر ه برای خود حقوقی در نظر گرفته درمسئله خمس هم درمواردی که ذکرشد یک پنجم آنها متعلق به خداست که به بندگانی که دارای شرایط لازم هستند تعلق میگیرد به سادات مستحق جهت تأمین کمبودمعاش آنهاو به مبلغان دینی جهت تأ مین زندگی آنهاورواج دین وتغذیه ی معنوی جامعه.
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:تبریک سال نو, :: 21:59 ::  نويسنده : رضا
یا مقلب قلب ما دردست توست ، یامحول حال ما سر مست توست ، کن تو تدبیری که درلیل ونهار ، حال قلب ماشود همچون بهار. پیشاپیش سال نو را خدمت شما عزیزان وبزر گواران تبریک عرض می کنم.
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:خمس, :: 9:0 ::  نويسنده : رضا
خمس۱- اصل سومی که در فروع دین است باید یک پنجم ازدرآمد چیزها ییکه نام برده میشود پردا خت نماید۱-منفعت کسب ۲-معدن ۳-گنج ۴-مال حلا ل مخلوط به حرام ۵-جوا هری که به واسطه ی غوا صی وفرورفتن دردریا بد ست می آید ۶-غنیمت جنگی ۷-زمینی که کافر ذمی ازمسلمان بخرد شر ح جزئیات این مسائل در رساله آیات عظام آمده است بر هر کس واجب است یک پنجم ازدرآمددر موارد یاد شده رابه مرجع تقلید خود یانماینده ی اوپرداخت نماید مصرف خمس نصف آن سهم سا دات است ونصف آن سهم امام که بااذن مرجع تقلید یا مجتهد جامع الشرایط به سادات نیازمند ومصار ف دیگر مانند تأمین معا ش مبلغان دینی وحوزه های علمیه ودیگرمصار ف برسد.
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:روزه, :: 23:30 ::  نويسنده : رضا
روزه ۴- ازنظر فرهنگی واجتماعی چون همه روز ه دارند جامعه بصورت یکسان درمی آید نه غنی به توانمندی اش می بالد ونه فقیراحساس ناتوانی وحقارت میکند چون روز ه انسان را رقیق القلب میکند افراد توانمند در دستگیری ازمستمندان تر غیب میشوند درماه مبارک رمضان حس همیاری و تعاون بین افراد جامعه بیشتر است این ازبرکات روزه است که پس از نما ز ازاهمیت زیادی برخوردا ر است البته فلسفه روزه تنها به بخوزن ونیاشا مید ن ودیگر مبطلات روزه نیست بلکه روزه ی وا قعی روزه ای است که تمام جوارح انسان ازبجا آوردن محرمات الهی خودداری کند خداوند مارااز روزه دا ران واقعی قراردهد.
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:روزه, :: 23:14 ::  نويسنده : رضا
روزه ۳-ازنظرجسمی فوا ید روزه این است که مایا زده ماه بصورت مداوم غذامیخوریم وگاهی براثر افراط درخوردن طی این مدت مواد زایدی در بدن ماانباشته میشود ودرطی یک ماه روزه داشتن درما ه مبارک رمضان ومحدود یت درخوردن این موادزا ید صرف سوخت وساخت بدن شده وتعادل رادر سلامت جسمی انسان بوجود می آورد.
یک شنبه 11 دی 1390برچسب:روزه, :: 22:39 ::  نويسنده : رضا
روزه ۲-یکی ازاعمال عباد ی اسلام روزه است یک فرد مسلمان طی یک سال درماه مبارک رمضا ن به مدت یک ماه مو ظف وبراوواجب است که روزه بگیرد سن روزه گر فتن برای دختران نه سال تمام وبرای پسران پانزده سال تمام است زمان روز ه درروزازاذان صبح تااذا ن مغرب است که دراین مدت بایدازخوردن وآشا میدن ودیگرمبطلات روزه که درتوضیح المسایل آیا ت عظام به طور مفصل ذکر شده خودداری کرد روزه گرفتن علاوه براطا عت خداوند فوایدی دارد که در مطلب بعدی به عر ض خواهد رسید.
چهار شنبه 7 دی 1390برچسب:روزه, :: 22:44 ::  نويسنده : رضا
روزه ۱-دومین اصل فروع دین روزه است.روزه قوا ید فراوانی چه ازنظر فردی،اجتماعی،فرهنگی ،اقتصادی وغیره دارد احکام روز دررساله های توضیح المسایل مراجع عظام آمده وعزیزان می توانند مسائل ریز روزه را درآن منابع مطالعه فرما یند بنده راجع به مسایل کلی روزه مطالبی رابرای شمابزرگواران به عرض خواهم رساند.
چهار شنبه 7 دی 1390برچسب:نماز, :: 22:14 ::  نويسنده : رضا
نماز۴- دردین مقدس اسلام به نماز اهمیت فو ق العاده ای داده شده تا جایی که آن راازارکان دین دانسته اند نماز درخو دسازی ومتدین بودن نقش بسزایی دارد الببه نمازی که تاحد امکان با توجه خوانده شود وانسا ن سعی کند کلماتی راکه به آفریدگارخود میگوید به مرورزمان درزندگی خود پیاده کند خداوند همه را ازنمازگزاران واقعی قرار دهد.
جمعه 2 دی 1390برچسب:نماز, :: 23:8 ::  نويسنده : رضا
نماز۳-انشاء الله که مادرنماز به حرفهایی که باخدای خود میزنیم اعتقاد کامل داریم وتمام فضیلت نماز رامی بریم واگرچنانجه به صور ت سنتی وعادت آداب نماز رابجای می آوریم و اگرهم درعقاید ماسستی قراردارد چون مسلمان زا ده ایم باید نمازرابه پا دار یم دررحمت الهی برو ی ماباز است وباید سعی کنیم خودرابه سوی کمال ببریم.
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:فروع دین, :: 22:53 ::  نويسنده : رضا
سلام عزیزان مرابه بزرگو اری خودببخشید که مبا حث فروع دین قدری به تأ خیر افتاد.اینک بحث فروع دین راآغازوتقدیم میکنم. اصول دین راتقدیم کردیم که عپارت ازتوحید-عدل- نبوت-امامت-معاد. دراصو ل دین نباید تقلید کرد یک مسلمان بصورت یقین با ید به اصول دین اعتقاد دا شته باشد.ولی دراحکام فروع دین میتواند ازمجتهد جامع الشرایط تقلید کند .فروع دین عبارتند از۱- نماز۲-روزه ۳-خمس ۴- زکات ۵-حج ۶-جهاد ۷- امربمعروف ۸-نهی ازمنکر ۹-تولی ۱۰-تبری به خوا ست خدا راجع به احکام ومباحث فروع دین در مطلب بعدی اشاره خواهد شد.
چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:معاد, :: 13:7 ::  نويسنده : رضا
معاد[] مبدأومعاد مکمل یکدیگرند وقتی خداوند انسان را آفرید وهمه ی نیازهایی که داشت برآور ده کرد حجت رابراوتمام کرده وبرای اعمال او باید حسابرسی شود دراین جهان ازنظر خوراک جسمی نباتات،میوه جات، حیوانات ودیگرنیازهای او را فراهم کردوجهت خورا ک روحی وارتقاء فکری پیامبران وپیشوایان دینی رامبعوث کرد که آنان را هدایت کنند وبه خداپر ستی وانجام کارهای نیک وخودداری ازکارهای بد د عوت کنندوبااین موهبت ها جای هیچ گونه عذر و بهانه ای برای انسان نما ندوعدالت خداوندایجاب میکند جزای اعمال انسان هارادرزمانی تعیین شده محاسبه کرده وبدهد وآن زمان معادیا به عبارتی قیامت است هنگام معاد ازاولین انسا ن تاآخرین آنهازنده وبر انگیخته خواهند شد وبه اعمال آنها رسیدگی می شود وبفرموده ی قرآن هرکس ذره ای عمل خو ب یابد کرده باشد سزای آن راخواهد دید ودرنها یت جایگاه خداپرستان مؤ منان ونیکوکاران بهشت و مأوای کافران،مشرکان و فاسقان وبدکاران جهنم خواهد بود.بااصل معاد اصول دین به پایان میر سد به خواست خدادرفر صت های بعدی فروع دین رابه عرض شما عز یزان میرسانیم.
پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:امامت, :: 20:55 ::  نويسنده : رضا
امامت [] مسئله ی امامت دنباله ی راه نبوت است به این صورت که قبل از نبو ت پیامبر اسلام(ص) پیا مبران الهی یکی پس از د یگری مبعوث میشدند و احکام الهی راهمراه با ز مان ونیازهادرجامعه پیا د ه میکردند ولی نبوت حضرت محمد(ص)نسبت به سایر پیامبران فرق دار دچون اوخاتم پیامبران است وبعدازاوپیامبری مبعوث نمیشود که مردم ر ابه راه خداهدایت کند پس به صورت فطری، عفلی ومنطفی بعدازاو بایدکسانی هدایت مردم رابر عهد ه گیرند وآن اما مان وراه امامت است بخا طراهمیت راه امامت بود که واقعه ی غدیر خم وا قع شد وخداوند به پیامبر ابلاغ فرمودندکه اگر وصا یت وامامت حضرت علی (ع) اعلام نکنی دین خود راکامل نکرده ای واوست که عالم به آینده است.راه امامت ازحضرت علی(ع) شروع شدوتاکنون بااما مت درغیبت حضرت مهدی (عجل) ادامه دارد ودر غیبت آن حضرت باهدایت وولایت فقهای بزرگ دییی همراه بااحکام ومسائل روز دینی به پیش میرود تاظهور منجی عالم بشر یت صاحب عصر والزمان حضرت مهدی عجل الله .
چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:نبوت, :: 9:5 ::  نويسنده : رضا
نبوت[] خداوند متعال جهت هدایت انسانها از اول خلقت بشر ت زمان حضرت محمد(ص)پیامبرا نی مبعوث کرد که روشنگر راه بشریت بودندطبق عقا ید ما مسلمانان یکصدو بیست وچهارهزارپیامبر مر سل ونامرسل بوده که اولین آنهاحضرت آدم(ع) و آ خرین آنها وختم رسل حضرت محمد(ص)میباشد مرسل: پیامبرانی که از طرف خداوند مبعوت شد ه اند. نامرسل: کسانی که از طرف پیامبران الهی به بلاد ودیاردیگرجهت تبلیغ آیین آنان فرستاده می شدند درمیان پیامبران الهی عده ای بودند که به نام اولوالعزم شناخته میشوند از بابت اینکه چه پیامبرانی اولوالعزم بوده اند میان مفسران اختلاف است .اولوالعزم به معنی دارای اراده ی استوار بعضی ازعلمای دینی گفته اند تمام پیامبران دارای چنین اوصافی بوده اند وهمه ی پیامبران اولو العزم میباشند برخی حضرت نوح،حضرت ابراهیم، حضرت عیسی، حضرت موسی (ع) را به خاطر پایداری و ا یستاد گی های بیشترشان نسبت به پیامبران دیگر اولو العزم میدانند.وبرخی همین انبیارابه خاطرآورد ن شریعت جدید اولوالعز م میدانند درمجموع۱-حضرت نوح ۲-حضرت ابرا هیم ۳-حضرت موسی ۴-حضرت عیسی ۵-حضرت محمد صلوات الله علیهم اجمعین را پیامبران اولو ا لعزم دانسته اند.اولین آنها حضرت آدم(ع) وآخرین پیامبر وختم رسل حضرت محمد(ص) میباشند که بارحلت حضرتش پرونده ی بعثت پیامبران بسته شد .درود برتمام پیامبران الهی که به انسانها راه چگونه زیستن راه آزادگی، اخلاق وصراط مستقیم را آموختند باسختی وآزرده شدن ورنج کشیدن خود راه درست رابرای ما همو ارکردند افسوس که بعضی ازماانسانهازحمات آنان راضایع نموده ودر منجلاب فساد،ظلم،وپیرو ی از هوای نفس غوطه ورشدیم.خداوند رحمت خودراشامل حال انسانها یی کند که بارفتارومنش صحیح راه انبیا را ادامه میدهند وبه عالم هستی نورانیت بخشیده والگو و نمونه جامعه انسانی و اسلامی هستند.خداوند همه ما راهدایت کند.
سه شنبه 20 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 3:32 ::  نويسنده : رضا
آتش دوست اگردردل ما خانه نداشت [] عمر بی حاصل ما این همه افسا نه نداشت.
چهار شنبه 18 اسفند 1389برچسب:عدل, :: 9:44 ::  نويسنده : رضا
عدل: عادل بودن یکی از صفات خداوند است عدل بدین معنی که اگر ازهر فرد عملی سرزد مطانق عمل اوبا اوبر خورد نمو دن دربرابر کارشایسته پا داش دادن ودربرابر کار زشت کیفر دادن این اصل یکی ازمسلمات دین اسلا م ومکتب تشیع است چو ن اگر این اصل نبود خوب وبدازهم تشخیص داده نمیشدند وهرکس هر کا ری میکرد سرانجامش مشخص نبودواین ازعقل به دوربود نمونه اش در دنیا موجوداست اگر کسی برخلاف عرف اجتماعی کار زشتی ازاو سر زد کیفر نبیند ودر برابر کار شایسته ای که انجام میدهد مزدو پاداش نگیرد شیرازه ی نطام اجتماعی ازهم پا شیده خواهد شد.عدالت یکی ازاصول انکار ناپذیر دین اسلام است همان طور که درقرآن مجید آورد ه شده هر کس به اندازه ی ذره ای کار خوب یابد کند پاداش وکیفر آن را خواهد دید.این اصل جزو اعتقادات اهل تشیع است وبرادران اهل تسنن دراصول دین از کنار آن گذ شته اندپس عادل بودن از صفات خداوند است واین ازاصول اعتقادی مامی با شد.
دو شنبه 16 اسفند 1389برچسب:, :: 20:34 ::  نويسنده : رضا
اثبات توحید: کل نظام هستی برروی محاسبه ی دقیق بنا شده برروی هر یک ازموجودات عالم انگشت میگذاری همه مبدأ ومقصدی دارند بعنوا ن مثال درخت: شکوفه میکند وتبدیل به جوانه و میوه شده واز آن مو جو دات دیگر استفاده میکنند یاخلقت انسان:تمام اعضا وجوارح او کار معینی انجا م میدهند مغز،قلب، اندامهای دیگر دراثبات هد فدار بودن خلقت انسان فقط یک مسئله را عرض میکنم یک انسان مشغو ل خوردن غذااست غذا را میجود ومیلعد و وارد معد ه وکبد وروده ی او شده موادی که لازم است جدب خون وبدن انسان میشود ومواد زاید آن دفع میگردد و این کار هزاران بار در طول عمر تکرار میشودآیا عقل سلیم قبول میکند که این کارها بیهوده باشد! یا اینکه خالق توانا ومدبر این امورراهدایت میکند اگر درهمه ی موجودات عالم هستی تفکر کنیم همه بانظم وهدفی خاص حرکت میکنند و این مسئله نشان میدهد که کل نظام هستی مبدأ ومقصد ی دارد که درمورد انسان مقصد همان معاد است که درجای خودش به آن میپردازیم.
دو شنبه 16 اسفند 1389برچسب:, :: 19:47 ::  نويسنده : رضا
اسلام وچند گانه پرستی: درسه گانه پرستی مانند مسیحیت،دوگانه پرستی ما نند زرتشتیان و....اسلام می گوید اگرماقائل به دو خداوسه خداباشیم اگر قد رت این خداها یکی نباشد درنهایت خدایی که قدر تش بیش تر باشد برخدایا ن دیگر غلبه خواهد کرد ومسئله دیگر اینکه ازنظر قدرت و توانایی باهم برا بر باشند دراین صورت نیاز ی به خدایان باقدرت برابر نیست وخدای توانای واحد قادر مخلو قات رااداره میکندوعقل وعلم چند گا نه پرستی را ردمیکند.
دو شنبه 16 اسفند 1389برچسب:, :: 19:47 ::  نويسنده : رضا
اسلام وچند گانه پرستی: درسه گانه پرستی مانند مسیحیت،دوگانه پرستی ما نند زرتشتیان و....اسلام می گوید اگرماقائل به دو خداوسه خداباشیم اگر قد رت این خداها یکی نباشد درنهایت خدایی که قدر تش بیش تر باشد برخدایا ن دیگر غلبه خواهد کرد ومسئله دیگر اینکه ازنظر قدرت و توانایی باهم برا بر باشند دراین صورت نیاز ی به خدایان باقدرت برابر نیست وخدای توانای واحد قادر مخلو قات رااداره میکندوعقل وعلم چند گا نه پرستی را ردمیکند.
دو شنبه 16 اسفند 1389برچسب:, :: 18:59 ::  نويسنده : رضا
اسلام ومادیگراها: مادیگر اها ازقبیل کمونیست ها، ماتریالیست ها،و....براین عقیده که خالق هستی ماده است وجهان هستی بصورت تصادفی بوجود آمده است اولا"اگر مافر ض رابراین بگذاریم که اتم که همان ماده ی اولیه است خالق باشد خودتوان آنراندارد که تبد یل به اتم های دیگر و عنصروسلول و...گرددواگر چنین چیزی هم میشد تنها تبدیل اتم به اتم های دیگروعنصروسلول ویک موجود آنقدرزمان میبرد که علم ریاضی عاجز از محاسبه آن است چه رسد به خلقت کل موجودات در ثانی ماده جرم است وجا اشغال میکند وچیزی که جا اشغال کند ومحدود شود نمی تواند خالق با شد چون خالق هستی در جاومکان وزمان نمی گنجد.درمورد تصادفی بو دن جهان آفرینش هم اگر ما حروف الفبا را از ارتفا ع سه متری رها کنیم امکا ن اینکه یک جمله درست شود اگربعید نباشدبسیار ضعیف است تا اینکه چند سطرویک مطلب درست شود چگو نه ممکن است کل جهان هستی بدون خا لق ومدیرت بصورت تصا دفی وخود بخود بوجود آ مده باشد نظم جهان هستی نشان میدهد که هدفدار خلق شده است وبه سوی مقصدی خاص در حرکت است واین مسئله نشان دهنده خا لقی حکیم ودانامیباشد.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

درباره وبلاگ

منت نهاده مراازراهنمایی ها ونظرات خود بی نصیب نگذارید چون نطرا ت شماست که مرابه سو ی تکامل وبهتر ارائه کردن مطالب هدایت میکند سر فرازباشید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان به سوی مقصد و آدرس mr11su7.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 329
بازدید کل : 20029
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1